De Rusalii prin Retezat si Godeanu (ziua 2)

7 05 2010

După o ploaie torenţială care ne trezeşte în mijlocul nopţii, ziua de Rusalii ne întâmpină cu o vreme superbă, care face în ciuda tuturor prognozelor meteo pesimiste. Oboseala acumulată după tropăiala de ieri şi noaptea scurtă, plus căldura de afară ne scot un pic sufletul în urcarea în Şaua Plaiul Mic. Şi când ne gândim că noi ieri aveam plan să dormim aici :D. Mai admirăm încă o dată meterezele Retezatului şi intrăm în culoarele de jnepeni prin care ne ghidează banda roşie. Din când în când  găsim pe alocuri petece de zăpadă ascunse la umbră, iar noi ne-am uitat parazăpezile acasă : ).

Din jnepeni marcajele şi poteca bine bătută  ne poartă paşii la 2000 de metri, pe frumoasele plaiuri de la baza vârfurilor Drăgşanu şi Scorota, paralel cu traseul pe care l-am parcurs ieri. Înainte de urcarea spre vârful Albele avem ceva dubii cu continuarea traseului, dar urmăm un vâlcel pietros încă înzăpezit şi la capătul lui găsim iar marcajul.
De aici peisajul se schimbă, plaiurile întinse fiind presărate cu tot felul de formaţiuni calcaroase ce strălucesc în lumina soarelui şi cu flori viu colorate. În depărtare se vede Piatra Iorgovanului, ţinta noastră pentru pauza de prânz. Vremea este de-a dreptul superbă, păsărelele cântă peste tot în jurul nostru, iar cât vezi cu ochii numai munţi. Nici nu ne-am dat seama când s-a făcut deja ora 13.30….

Mâncăm şi ne odihnim un pic, urcăm pe vârf şi după aceea continuăm pe poteca bine definită ce ne conduce pe lângă Piatra Iorgovanului să-i vedem şi pereţii nordici. De lângă vârful Albele până aici a fost uşor, căci am mers mai mult în linie dreaptă, dar acum avem de „înfruntat” urcarea de lângă Sturu Paltinei, unde poteca se pierde printre pietre iar marcajul rar trebuie căutat cu atenţie.

După ce terminăm urcuşul şi începem să mergem iar cât de cât drept pe poteca vizibilă de pe curba de nivel, Leo ne anunţă că am intrat oficial în Munţii Godeanu… Şi într-adevăr, din Curmătura Soarbele  peisajul din faţa noastră s-a schimbat complet, abrupturile calcaroase şi plaiurile presărate cu pietre fiind înlocuite brusc cu o coamă domoală înierbată, luungă cât vezi cu ochii. Iar de vârful Gugu nici o urmă la orizont.: )

Poteca ne poartă pe curbă de nivel, paralel cu linia crestei pe sub vârful Paltina (sau Piatra Sturului, nu am înţeles exact care ar fi numele lui corect) până în şaua din care se coboară în căldarea Gârdomanului, unde noi fetele rămânem să păzim rucsacii în timp ce băieţii coboară să ia apă de la un izvor pe care îl ştia Leo. Este târziu, aşa că după ce aduc apa ne continuăm drumul pe platoul lat al munţilor Godeanu, unde te-ai putea pierde cu mare uşurinţă în condiţii de ceaţă, când singurele repere ar fi formaţiunile stâncoase „crescute” din loc în loc. Stâlpii de marcaj sunt foarte rari, iar în unele zone complet inexistenţi.

În jur de ora 17 ajungem pe lângă vârful Scurtu, unde ne aşezăm un pic pe nişte pietre să ne mai relaxăm. Urcarea spre muntele Galbena părea înfiorătoare, iar vârful Gugu se zărea prin ceaţă undeva departe, ca un vis greu de atins. La un moment dat apare şi Claudiu, care începe dintr-o dată să boscorodească că el nu mai urcă nicăieri, că nu mai are nici un chef de mers aşa toată ziua, că ce-i alergătura asta. Se certa cu noi ca şi cum noi am fi insistat să continuăm şi el n-ar fi vrut, deşi nu i-a spus nimeni nimic : )). Reuşim să-l calmăm şi să-l convingem că nu are de ce să se certe cu noi : )) şi hotărâm să punem corturile într-un loc mai plat de la poalele vârfului Gârdomanu şi a muntelui Galbena, unde găsim şi un izvor. Până la urmă cred că toţi am răsuflat uşuraţi în adâncul sufletelor noastre când am hotărât să ne oprim ; ).

Seara s-a scurs încet ca palinca lui Leo, holbându-ne la un animal de pe versantul opus, îngrijoraţi că ar putea fi un urs şi confundând vântul turbat cu extratereştrii care veneau peste noi în cort. Când a venit dimineaţa şi a trebuit să ne trezim am fost cea mai fericită, căci noapte mai proastă ca aia n-am avut pe munte. Nu ştiu dacă de la energiile paranormale care se învârt prin zonă, sau de la autosugestia generată de o zi întreagă în care am vorbit numai de extratereştrii şi focurile lui Decebal : )).

Harta: aici

Toata povestirea: aici


Acțiuni

Information

Un răspuns

10 05 2010
Adi

Hehe, mi-ai adus aminte cum ne-am intalnit 🙂

Lasă un comentariu