V.3. Formalităţi, costuri, vaccinuri pentru Nepal

11 04 2011

Ce am cărat în rucsac

Antrenamentul pe care l-am făcut

Toată povestea

Pentru cei care se gândesc să meargă, ne-am gândit că ar fi interesant un post cu câteva informaţii referitoare la formalităţi, costuri, vaccinuri…

Atenţie: Informaţiile din acest post sunt foarte volatile, aşa că vă rugăm să nu le luaţi ca atare şi să le verificaţi valabilitatea.

1. Vaccinurile: nu e  nimic obligatoriu. Noi ne-am făcut în primul rând vaccinul pentru febra tifoidă. Ne-am mai făcut Hepatita A+B şi tetanos-difterie-poliomielită, pentru că oricum vroiam să le facem la un moment dat.

2. Asigurările de sănătate: le-am făcut în România, asigurarea Voiaj de la Ţiriac, pentru că era singura care acoperea „alpinismul”, indiferent de altitudinea la care este practicat. Vroiam să facem în Nepal direct dar erau mult mai scumpe ca la noi.

3.Viza (40$/pers pt 30 de zile + 39$/pers pentru că am stat mai mult): am obţinut-o din aeroport în Kathmandu. Paşaportul trebuie să aibă valabilitate mai mare de 6 luni de la data intrării în Nepal şi este necesară o poză.

4. Permisele de trekking TIMS (20$/pers): le-am obţinut cu ajutorul lui Rishi, un prieten din Kathmandu care are o agenţie de trekking.

5. Permisele de parc naţional (20$/pers): le-am obţinut tot prin intermediul lui Rishi, dar se puteau cumpăra şi la intrarea în Parcul Naţional.

6. Cartelă telefon: în Nepal nu are roaming nici o reţea din România, aşa că am apelat la Rishi să ne cumpere nişte cartele locale în reţeaua NCELL. Din păcate însă nu prea aveau acoperire.

7. Bilet de avion pentru Lukla (228$/pers/dus-întors + taxă plecare internă Nepal – 4$/pers/plecare) : ni l-a cumpărat tot Rishi, cu vreo 3-4 luni înainte.

8. Cheltuieli: am estimat cam 25-30 $/pers/zi  şi ne-au fost de ajuns. Am avut la noi şi dolari şi euro, au mers la fel de bine ambele valute când am schimbat în rupii.

9. Hotel şi transport în Kathmandu: când am sosit aveam hotel (20$/cameră, preluare de la aeroport gratuită) şi transport la aeroport pentru zborul de Lukla (15$/maşină) aranjate de Rishi şi a fost bine să ne aştepte cineva cât de cât cunoscut în nebunia din aeroport. După ce ne-am întors din trekking eram deja „căliţi” şi „trăinuiţi”:D aşa că ne-am transportat cu 4$/maşină şi ne-am cazat la 7$/cameră. Oricum, cred că în Kathmandu hotelurile de până în 25 $/cameră sunt cam toate la fel de murdare, indiferent de preţ.

Dacă aveţi nevoie de informaţii sau vreţi să vă duceţi în Nepal, în trek independent sau organizat, în expediţie, cu bicicleta etc. puteţi apela cu încredere la Rishi, căci el ne-a ajutat şi pe noi şi pe alţi români care au mai fost pe acolo în expediţii adevărate (Zsolt Torok şi Minerva Vincze de exemplu):

RISHI RAM BHANDARI
SNOWY HORIZON TREKS AND EXPEDITION (P) LTD
Bhagawati marg,Thamel,Kathmandu
Phone-00977-1-4700065
Mobile- +977-9841847937
EMAIL – info@trekkingagencynepal.com
              reshi_2010@yahoo.com
WEB – www.trekkingagencynepal.com

Şi dacă mergeţi în Nepal nu uitaţi: “Take it easy” şi nu vă supăraţi dacă ghizii vă spun că veţi avea acoperire în 80% din traseu şi voi aveţi doar în 20%:) sau alte chestii de genul ăsta. Aşa fac majoritatea, şi nu din răutate sau ca să înşele, ci pentru că asta e cultura:).

Acțiuni

Information

One response

13 08 2012
Andreea

Unde v-ati facut vaccinurile?

Lasă un răspuns

