V.2. Ce am cărat cu noi în Nepal

11 04 2011

Antrenamentul pe care l-am făcut

Vaccinuri, formalităţi, costuri

Toată povestea

În cele 4 săptămâni cât am stat prin munţi, am reuşit să ne limităm bagajul la 27 de kilograme + apa zilnică (împreună). Pentru că au fost multe persoane mirate şi neîncrezătoare:), ne-am gândit să postăm o listă care să cuprindă absolut tot ce am avut în aceste 27 de kilograme.

La această listă am „lucrat” vreo două luni, cu cântarul în mână, cu diverse bloguri  şi mailuri în faţă:). Pot spune sincer că nu ne-a lipsit  nimic cu excepţia câtorva pastile de tuse şi de gât şi a unui termos mic, iar filtrul de apă, un recipient de emulsie de soare, crema de mâini şi energizantele (Reddis, Palatinose, Isostar) au fost chiar inutile, deci am fi putut căra chiar cu 1 kilogram mai puţin:). Au fost şi alte lucruri pe care nu le-am folosit (ex. colţărei, un polar, parazăpezi etc.) dar noi am avut noroc de o super vreme cât am fost la altitudine şi dacă am mai merge o dată pe acolo le-am lua, căci nu se ştie când te trezeşti cu zăpadă sau cu -20 de grade.

Mâncare nu am cărat decât de vreo două trei ori (biscuiţi, orez sau cartofi prăjiţi), când am făcut ture mai lungi şi fără cabane pe parcurs (Island Peak Base Camp, Chukhung Ri, Kongma La) . În rest, cabanele se aflau la 2-3 ore distanţă unele de altele şi nu era problemă cu mâncatul sau cu băutul unui ceai cald.

Notă: Greutatea rucsacilor este inclusă în cele 27 de kilograme, singurele lucruri pe care nu le-am calculat fiind bocancii, beţele, aparatul foto şi un set de haine (pantalon subţire, tricou, 1 per de şosete şi una de chiloţi).

Atenţie: Ceea ce am luat e ceea ce am considerat noi necesar şi nu o listă cu echipament obligatoriu. Iar oricine va folosi această listă, să o folosească doar informativ.

I. Echipament (de persoană):

– rucsac
– salteluţă de plajă aluminizată (în caz că trebuie să dormim pe jos sau prin locuri murdare, e de 5 ori mai uşoară ca un izopren)
– sac dormit (al meu confort -2 pentru fete şi 1550g şi al lui Laviniu confort -5 pentru băieţi şi 1600g)
– sac pijama (lenjerie sac de dormit)
– beţe treking
– colţărei Grivel Spider
– bocanci
– parazăpezi
– adidaşi (i-am preferat sandalelor pentru că sunt mai călduroşi în serile reci şi pot fi folosiţi la treking, şi au doar cu vreo 100-150 grame mai mult)
– frontală
– Platypus
– husă ploaie rucsac
– ochelari de soare
– folie de supravieţurie
– tacâm + cană de plastic + caserolă (pentru cărat mâncare când era cazul, căci pe acolo mai greu cu sandvişurile)
– prosop (eu de la Quechua şi Laviniu de la MSR pentru că sunt uşoare şi foarte bune)

II. Altele (pentru amândoi):

– Ghid Lonely Planet „Trekking in Nepal Himalaya”
– hartă (cumpărată din Kathmandu)
– filtru apă + hârtie filtru
– cordelină 20 m
– briceag  (am ales unul ceva mai greu, dar care să aibă de toate, inclusiv forfecuţă şi un mic patent)
– 2 brichete
– carneţel +2 pixuri
– lăcăţel
– ac şi aţă
– sare (1 tub vitamina C) 
– 1 per. papuci hârtie
– rucsăcel Orange ptr turele de o zi (un fel de plasă de pânză cu 2 sfori în loc de bretele, foarte uşor)

III. Haine (de persoană):

– 2 x polar 100 de corp
– polar 100 cu fermoar
– pantaloni polar 100
– izmene polar 100
– geacă Goretex + suprapantaloni Goretex
– 2 x pantaloni subţiri trekking
– 2 x tricouri sintetice
– mâneci biciclist (heaters sau warmers le mai zice)
– pălărie soare
– bentiţă polar
– fular polar (de fapt e o căciulă care poate pune şi la gât, de la Quechua)
– bandană multifuncţională
– mănuşi polar
– mănuşi groase impermeabile
– căciulă
– 3 x şosete tehnice
– 3 x chiloţi

IV. Electronice şi foto (pentru amândoi):

– aparat foto + şerveţele ecran + 2 filtre (UV + polarizare – foarte important!) + acumulator rezervă + încărcător de maşină + încărcător priză + carduri(60 GB:D)
– încărcător solar Brunton 14W (scoate curentul prin mufă de brichetă de maşină)
– gadget Silva ADC pro
– PDA + încărcător de maşină 
– telefon + încărcător de maşină

V. Igienă (pentru amândoi):

– Periuţe dinţi (2), Pastă dinţi (20 ml), Aţă dentară
– Strugurel (2), Emulsie soare (2 recipiente de gel de mâini de aproximativ 60 ml)
– Hârtie igienică (3), Şerveţele intime (2)
– Săpun biodegradabil lichid 100 ml, Şerveţele umede (1), Gel dezinfectant mâini (1x60ml)
– Pieptăn, Pliculeţ şampon (2), unghieră, 1 deodorant spray + 1 deodorant stick
– Dopuri urechi (2 perechi), Cârlige de rufe (6-7), Cremă mâini, tampoane

VI. Medicamente (pentru amândoi):

Atenţie: Noi am luat ce aveam pe acasă, şi apoi am cumpărat ce am mai considerat necesar, de aici şi variaţia mare şi cantităţile mici la unele din ele. De asemenea lista e făcută de noi, şi pentru noi, deci nu ar trebui folosită de alţii decât informativ. Noi tindem să credem ca am luat cam multe medicamente, dar fiind prima dată am considerat că e mai bine să le ai, decât să ai nevoie .

Vitamine: Redis (1 pliculeţ), Palatinose (6 pliculeţe), Supradyn eferv. (1 flacon), Isostar (8 pastile eferv.)
Dezinfectare/pansare: Apă oxigenată (20 ml), Betadină (30 ml), Faşă tifon (1 x 10 m x 10 cm), Plasturi (10), Leocoplast (2 role), Comprese sterile (1 pachet)
Răceli: Oscilococcinum (15), Vitamina C eferv. (2 flacoane), Solpadeine (15), Aspirină (14), Coldrex  (2), Hexoraletten (20), Eurespal (10), Picături nas Vibrocil (10 ml)
Stomac: No Spa  (2), Redigest (20), Metoclopramid (25), Omeran (14), Omeprazol (10), Nexium (6)
Muşchi/ligamente: Fastum gel (25 g), Faşă elastică, Genunchieră
Diaree/constipaţie: Imodium (24), Ercefuryl (2), Sennax (10), Ceai mentă (40 pliculeţe), Procto Glyvenol (30 g)
Alergii: Claritin (13), Pudră talc (1 tub de vitamina C efervescentă)
Antiinflamatorii/analgezice: Algocalmin (10), Algocalmin fiolă (2), Ketoprofen (2), Nurofen (12), Ketonal (10)
Rău altitudine: Diamox (10), Dexametazonă (2 fiole), Seringi (2)
Antibiotice: Augmentin (20), Ciprinol (20)
Purificare apă: Micropur Forte pastile (2 blistere x 25 pastile), Micropur Forte lichid (20 ml)
Diverse: Ciplox (5ml) (ochi şi urechi), Zovirax (5g) (herpes), Ventolin (astm), Lomexin (30g) (infecţii genitale)

 

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

