V.1. Antrenament pentru Nepal

30 11 2010

Vaccinuri, formalităţi, costuri

Ce am cărat în rucsac

Toată povestea

Noi credem că ne-a ajutat mult acest „antrenament” ca traseul din Nepal să ni se pară uşor din punct de vedere tehnic şi fără diferenţe de nivel foarte mari sau pante extrem de abrupte. Evident că dacă am făcut noi asta şi ne-a ajutat, nu înseamnă că aşa trebuie să facă toată lumea. Am hotărât să punem acest capitol ca cei care citesc să îşi dea seama cam ce nivel de pregătire fizică aveam când zicem „ce uşor a fost” sau „aia numai urcare abruptă nu era, exagerau ăia din ghid”.

În lunile mai şi iunie am încercat să alergăm cam de două ori pe săptămână câte 5-6 km pe tură. Am alergat cu gura închisă, respirând doar pe nas, ca să ne obişnuim cu mai puţin aer.:) După aceea au venit căldurile şi am renunţat la alergare.

Pe munte oricum mergem de vreo 6 ani cam în fiecare weekend, de plăcere, nu de antrenament.:) De la sfârşitul lui iunie, când s-au topit zăpezile în munţii cei mari am încercat să facem numai ture lungi, cu rucsac cât mai greu în spate (17-19kg) şi cu o diferenţă de nivel la urcare de minim 1500m pe zi. Deşi vremea a fost cam capricioasă astă vară, ne-am strecurat printre furtuni şi ploi. Am încercat ca în fiecare weekend să depăşim, şi când posibil să dormim, peste altitudinea de 2200 de m. (Deşi se zice că turele la sub 3500m nu ar avea nici o influenţă asupra aclimatizării). Am mers cât se poate cu gura închisă, respirând pe nas, ca să ne obişnuim să tragem la deal cu aer mai puţin.:D

Ce-am făcut exact, vedeţi mai jos. (majoritatea timpilor sunt fără pauze)

Tura nr. 1 – Bucegi – Leaota (weekend)
Ziua 1: Gura Diham – Poiana Izvoarelor – Vf. Bucşoiu – Vf. Omu – Şaua Strunga – Vf. Dudele (11h) (~30km)
Ziua 2: Vf. Dudele – Vf. Leaota – Moroieni (11h) (~30km)

Tura nr. 2 – Piatra Craiului (o zi)
Traseu de 17 ore prin Piatra Craiului

Tura nr. 3 – Bucegi (o zi)
Căminul Alpin – Brâna Aeriană – Platou – Telecabina Babele (6h)

Tura nr. 4 – Bucegi (weekend)
Ziua 1: Buşteni – la Balaur – şaua Bucşoiul – Vf. Omu (7h)
Ziua 2: Omu – Valea Cerbului – Gura Diham (3h30)

Tura nr. 5 – Făgăraş (weekend)
Ziua 1: Victoria – Muchia Tărâţa – Cabana Podragu – Lacul Podul Giurgiului – Refugiul Fereastra Zmeilor (9h40) (20km, 3000m dif. niv.)
Ziua 2: Refugiul Fereastra Zmeilor – Lacul Podrăgel – Cabana Podragu – Cabana Turnuri – maşini (7h30)

Tura nr. 6 – Bucegi (weekend)
Ziua 1: Gura Diham – Valea Morarului – Omu (6h) (12 km)
Ziua 2: Omu – Valea Ţigăneşti – Cabana Mălăieşti – Brâna Caprelor – „La prepeleac” – Poiana Izvoarelor – Gura Diham (7h) (18km)

Tura nr. 7 – Iezer – Făgăraş (weekend prelungit)
Ziua 1: Baraj Văsălatu – Valea Văsălatu până în Curmătura Oticului – Curmătura Mezei – Curmătura Brătilei (11h)
Ziua 2: Curmătura Brătilei – Curmătura Zârnei – Fereastra Mare  – Refugiul Viştea (7h30)
Ziua 3: Refugiul Viştea – Stâna din Valea Rea (1h50) – 2h pe drum forestier (~14 km) + 30 min cu maşina (~10 km)

Tura nr. 8 – Făgăraş (weekend)
Ziua 1: Bâlea – Lacul Călţun – Vf. Negoiu – Vf. Şerbota – Refugiul Scara (9h20)
Ziua 2: Refugiul Scara – Vf. Şerbota – Şaua Cleopatrei – Lacul Călţun prin Strunga Ciobanului – Tunel (8h30)

Tura nr. 9 – Bucegi (weekend)
Ziua 1: Şimon – Poiana Guţanu – Refugiul Bătrâna – Peştera – Padina – Şaua Strunga – Refugiul Bătrâna (8h) (23km)
Ziua 2: Refugiul Bătrâna – Poiana Guţanu – Şimon (2h)

Tura nr. 10 – Făgăraş (o zi)
Bâlea Lac – Şaua Capra – Vf. Vânătoarea lui Buteanu – Valea Văliuga – Bâlea Lac (4h) – pe zăpadă

Tura nr. 11 – Lotrului (weekend)
Ziua 1: Lotrioara – Stroieşti – Culmea Pleşei – Prejba – Vf. Dudurugu – Vf. Sterpul (13h) (31 km)
Ziua 2: Vf. Sterpul – Vf. Gârcu – Vf. Leul – Poiana Tisa – Poiana Pietrelor – Lotrioara (7h30) (19 km)

Acțiuni

Information

2 responses

30 11 2010
george-b

Santeit impresionanti: Dumnezeu sa va tina sanatosi, saputeti sa va indeppliniti visele. Imi place ceea ce faceti, redescopar si eu putin din viata in aer liber, intr-o tara ospitaliera, dar nici un loc in lume nu-mi va surade cum mi-au suras dragii munti ai Fagarasului.
MAi treceti pe la https://euzicasa.wordpress.com, si vedeti ce mai afisez pe acolo (abia am inceput)
Doame-Ajuta,

George.

25 02 2011
Iubasiu Mihai Leon

Multa bafta si sanatate ,vreme buna cat se poate . Doamne ajuta !

Lasă un răspuns

