De Rusalii prin Retezat şi Godeanu (ultima zi)

4 05 2010

Ultima zi pe aceste meleaguri ne întâmpină cu un cer înnorat şi vreme mohorâtă care ne face să ne grăbim cu strânsul corturilor înainte să se pună ploaia. Dar când începem să urcăm spre Muntele Galbena apare un soare parcă mai strălucitor decât ieri. Ajungem repede sus în platou, urcarea nefiind nici pe departe aşa grea cum părea ieri de lângă vârful Scurtu.

De aici avem vizibilitate până departe la Valea Cernei, către Munţii Cernei şi Mehedinţi. Aşa că mai mult ne uităm şi facem poze decât mergem. : ) Mai bine poate că n-am urcat aseară, că n-am mai fi apucat să ne bucurăm de aceste peisaje. În plus, de aici văile munţilor Godeanu, foste căldări glaciare, încep să fie mai accidentate şi mai stâncoase, iar petele de zăpadă aşternute ici colo le dau un farmec aparte.

Pentru că azi avem cu toţii drumuri lungi de străbătut până la casele noastre, părăsim creasta principală şi intrăm pe Muchia Borăscu, lăsând vârful Gugu pentru altă dată. După câteva urcări şi coborâri pe o potecă pe care nu ţin minte să fi văzut marcaje ajungem pe platoul vârfului Borăscu (2158m), unde descoperim un loc de poveste… Efectiv de-acolo în jurul tău, la 360 de grade se văd numai şi numai munţi, nimic altceva. Mi se pare extraordinar să fii aşa, izolat pe un platou fix în inima munţilor, fără aglomeraţie, maşini, zgomot, betoane şi fără cel mai mic indiciu că aşa ceva ar exista acolo jos…

Ţarcu, Godeanu, Retezatul Mic şi Retezatul Mare te înconjoară pe toate părţile cu vârfurile lor semeţe. Mi se pare de-a dreptul sublim…. Dacă m-ar întreba cineva, i-aş spune că pentru mine acesta este cel mai frumos loc din România…
Stăm, stăm şi nu ne-am mai da duşi, dar treburile lumeşti ne cheamă şi coborâm pe un vâlcel la stâna din Borăscu şi apoi prin pădure până la lac. Înconjurăm lacul în aproape două ore, prin căldură şi praf, dar gândurile noastre au rămas tot acolo sus, în acel colţişor de rai numit Borăscu…