La schi în Zillertal: Mayrhofen

8 02 2010

Mayrhofen este numele celei de a patra zone de schi,  unde ai posibilitatea să te dai pe 159 km de pârtii. O foarte mică parte dintre acestea se află în zona Ahorn, accesibilă din Mayrhofen cu cea mai mare telecabină din Austria. N-am schiat deloc aici pentru că erau prea puţine pârtii, dar am urcat în ultima zi ca să vedem peisajul:-).

Cea mai mare parte a pârtiilor se află în zona Penken – Rastkogel – Eggalm, zonă  destul de întinsă pe versanţi care este accesibilă din localităţile Hippach, Mayrhofen, Finkenberg şi Tux. Spre ora închiderii telescaunelor trebuie să ai mare grijă unde te afli, ca să nu te trezeşti nevoit să cobori la câţiva kilometri de locul unde ai lăsat maşina, aşa cum am făcut noi:-). Pentru doritori, aici se află şi pârtia Harakiri 78%, cea mai abruptă pârtie din Austria. Mă întreb care o fi cea mai abruptă din Europa…

Am fost în această zonă în prima zi a excursiei, cu urcare din Finkenberg, căci gondola se afla lângă casă:-). Vremea a fost cam ceţoasă, antrenamentul lipsă, iar temperaturile scăzute, aşa că ziua nu a fost una dintre cele mai reuşite. Am orbecăit ce-am orbecăit prin ceaţă în zona Penkenjoch, apoi am urcat cu telecabina la Rastkogel, la 2415m, unde ne-am trezit deasupra unei impresionante mări de nori din care ieşeau o mulţime de vârfuri semeţe. Am schiat ce-am schiat la soare cu dinţi pe pârtiile late de acolo şi apoi când s-a înseninat şi jos am coborât înapoi în zona Penkenjoch pe frumoasa pârtie roşie nr. 16 care îşi merită din plin numele de „Coborârea panoramică”. Parcă îţi vine mai mult să stai şi să admiri decât să schiezi pe această pârtie. De la Rastkogel se putea trece şi la Eggalm dar numai pe un skiroute, sau coborând cu gondola, aşa că am lăsat-o pentru altă dată.

În Penkenjoch am încercat să ne întâlnim cu ceilalţi şi tot căutându-i şi vorbind prin staţiile care nu prea aveau semnal ne-am trezit la închiderea telescaunelor în zona Penken, de unde puteai să cobori doar  în Mayrhofen. Aventură, căci maşina era parcată frumos în faţa cabanei în Finkenberg, ambele chei erau la noi şi până acolo nu erau decât vreo 13 km de mers în clăpari şi cu schiurile în cârcă.:-) Dar ne-am bucurat de priveliştea din gondola suspendată pe un fir deasupra văii, gondolă care e impresionantă atât când o vezi de jos cât şi atunci când te uiţi din ea, iar jos în localitate am avut noroc de un skibuss care a venit peste 40 de minute şi ne-a dus acasă. Atenţie,  la gondola din Mayrhofen nu există nici un fel de parcare pentru maşini! Noi nu ştiam asta şi într-o zi ne-a cam încurcat.

Toată povestea schiului din Valea Ziller aici.

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

