La schi în Zillertal: Gheţarul Hintertux

8 02 2010

Gheţarul Hintertux este ultima zonă de schi din Zillertal, accesibilă cu gondola din localitatea cu acelaşi nume şi care oferă  86 km de pârtii aflate la altitudini între 1500 – 3250 m.:-) Am fost aici de două ori, în a treia şi în ultima zi a excursiei noastre. Pentru a ajunge pe Gefrorene Wand, la 3250m a trebuit să urcăm cu 3 gondole succesive. Ultima parte a ultimei gondole este chiar impresionantă pentru că merge suspendată pe un cablu deasupra prăpăstiei, pe lângă nişte stânci, iar peisajele de sus de tot sunt incredibile…

Prima dată am prins temperaturi de -17 grade (şi fiind doar a treia zi a excursiei nu eram încă „căliţi” cu gerul:-) ), aşa că am schiat sus la 3000 la Schlegeis, pe pârtia roşie 5, singura aflată în soare dis de dimineaţă. Pârtia e deservită de un telescaun descoperit, aşa că n-am putut să ne dăm prea mult căci ne lipeam de telescaun. Am mai încercat şi frumoasele pârtiile albastre de sub Olperer (3476m), dar şi acolo cam îngheţam în teleschi. Între timp venise soarele şi pe jumătate din pârtia roşie care coboară la baza gondolei de sus, aşa că ne-am mutat pe aceasta.

Dar frigul e frig, aşa că după prânz coborâm legat 1300 de metri diferenţă de nivel (pe pârtiile roşii 8, 3 şi 2) pentru a ajunge la Sommerberg, la capătul gondolei ce urcă de jos din Hintertux. Pentru cine îl ţin picioarele mi se pare o super variantă de schi această coborâre şi apoi urcarea cu cele două gondole şi iar coborâre şi tot aşa. Pârtiile erau într-o stare foarte bună, probabil şi pentru că acolo se bagă ratracul dimineaţa şi nici nu prea erau oameni care să se dea pe frigul ăla.

După-amiaza am găsit o pârtie frumoasă şi în soare (17), cotată albastră deşi primul dâmb din ea numai pentru începători nu era. Ne-a plăcut foarte mult şi era deservită şi de telescaun acoperit, aşa că ne-am dat pe ea industrial.:-) Înainte de închidere ne-am urcat iar cu gondolele la 3250 de m şi ne-am mai dat o dată pe cei 1300 m diferenţă de nivel.

Ultima zi din excursie am ales să venim tot aici, deoarece vroiam să vizităm peştera din gheţar aflată sus la 3250m. Deşi după 5 zile de schiat la temperaturi care au scăzut constant de la -10 la – 18 grade eram oarecum obişnuiţi cu frigul, cele -23 de grade de pe gheţar din acea zi mai aveau un pic şi ne veneau de hac. De fapt nu neapărat temperatura a fost problema, ci faptul că am aşteptat jumătate de oră în frig ca să se deschidă peştera, iar când a venit ghidul ne-a spus că nu le merg luminile şi că să ne mai dăm de câteva ori pe pârtii şi să venim peste o oră. Uşor de zis, greu de făcut, căci să te dai la vale prin umbră, la -23 după ce îngheţaseşi nu e deloc fun. Am ajuns la baza gondolei de sus aproape degeraţi, în adevăratul sens al cuvântului şi a trebuit să facem o pauză  la Tuxer Fernhaus ca să ne scoatem clăparii să ne masăm degetele… O chestie foarte cu cap aici mi s-a părut sala din restaurant unde poţi sta să te încălzeşti fără să fii obligat să consumi ceva de la ei. Poţi să şi mănânci din traistă acolo, pe pereţi scrie doar să laşi curat aşa cum ai găsit.

În fine, ne revenim, urcăm iar cu gondola, plătim 8 euro şi intrăm să vizităm peştera din gheţar. Peştera e interesantă, o peşteră naturală care se modifică de la an la an în funcţie de mişcarea gheţarului. Stalactite, stalagmite şi coloane de gheaţă, straturi de zăpadă de acum mulţi ani, culoare îngheţate înguste şi joase… Aproape că ne-am făcut lac de apă la canicula care e acolo, 0 grade constant.:-)

Dar pentru că atunci când ieşim afară ne iau iar în primire cele -23 de grade coborâm direct la Sommerberg pe pârtia cea lungă şi acolo începem să ne dăm iar pe 17. Dar şi-aici e frig cu tot cu soarele care bate şi telescaunul acoperit, aşa că contrar obiceiurilor din cantonamente:-), luăm o pauză de masă lungă la restaurant (în Zillertal majoritatea cabanelor au restaurant de genul „împinge tava” cu preţuri rezonabile).

Pentru că Em îşi dorea foarte mult să urce cu gondola suspendată din Mayrhofen,  ne hotărâm să mergem şi să mai schiem în Penken, aşa, de încheierea excursiei. Numai că lipsa parcării de la gondolă ne încurcă şi până la urmă urc doar eu cu Em cu gondola, fără schiuri, în timp ce Laviniu caută loc de parcare… Şi ca să nu fim prea trişti că schiul nostru a fost întrerupt aşa brusc, deşi poate că e mai bine aşa decât să te apuce melancolia când cobori ultima pârtie:-), urcăm apoi toţi trei cu telecabina la Ahorn ca să ne luăm la revedere de la frumoşii munţi din Zillertal …

Toată povestea schiului din Valea Ziller aici.

Acțiuni

Information

8 responses

9 02 2010
Gabriela

Este chiar crevasa 🙂

Si intr-adevar spectaculoasa… cat am stat inauntru m-am gandit numai la Joe Simpson si la cat de mic si singur s-o fi simtit…

12 02 2010
Lucian

Parcarea gondolei din Mayrhofen se afla la cabina care urca pe Ahorn. E drept ca ai de mers vreo 300 -400 m din parcare pana la gondola. Pacat ca nu v-ati luat schiurile cu voi cand ati urcat pe Ahorn. E drept sunt putini km de partie, dar partia care coboara de pe Ahorn are 7.5 km lungime si diferenta de nivel de vreo 1300 m. Mi s-a parut cea mai faina partie din Zillertal .E un mix de partia Lupului, Sulinar, Drumul Rosu din Poiana Bv (doar ca asta are zapada nu pietre 🙂 ), are multe S-uri, zonele abrupte alternand cu zonele mai inguste si line. Noi am coborat de 7 ori pe partia asta si nu ne mai saturam.

12 02 2010
Irina si Laviniu

Cand am fost noi din pacate partia era inchisa pt ca nu avea destula zapada… ca altfel n-am fi ratat o ultima coborare lunga 🙂

3 04 2012
Cosmina

Buna,m-ar interesa daca partiile albastre de pe Hintertux(Olperer 1 si 2) au sisteme de coborare sau trebuie parcursa si o bucata de partie rosie pentru a ajunge la telegondola?Ma refer la momentul in care ajungi la baza partiei albastre,ai cu ce sa ajungi din nou jos la baza muntelui fara sa trebuiasaca sa schiezi pe partii rosii?Mersi anticipat.

5 04 2012
Irina si Laviniu

Cele doua partii albastre sunt deservite de un teleschi. Dar ca sa ajungi de la gondola la ele trebuie sa cobori o partie rosie scurta deservita tot de un teleschi.

5 04 2012
Cosmina

Ok,multumesc mult pentru raspuns.Inca o intrebare as mai avea ,bucata de partie rosie are un grad mare de dificultate sau este destul de ok pentru incepatori.?Toate cele bune.

5 04 2012
Irina si Laviniu

Partia este destul de abrupta, dar lata si ai putea sa o tai dintr-un capat in altul.
Sau daca ti se pare chiar grea si vrei neaparat sa ajungi la partiile albastre poti sa o cobori si pe picioare, ca e scurta.

5 04 2012
Cosmina

Atunci este super ok! Mersi mult de timp si raspunsuri.Toate cele bune.

Lasă un răspuns

