Klettersteig-uri din Austria si oraşe medievale din Benelux, 2009 (cuprins)

11 11 2009

 

Deja ne-am obişnuit ca vara să petrecem câteva săptămâni prin frumoşii Alpi. Pentru că anul ăsta puteam sta doar 3 săptămâni, în perioada 18 iulie – 9 august 2009 am hotărât să mergem mai „aproape” (Alpii Austrieci şi Dolomiti di Brenta, din Italia) ca să facem mai multe trasee şi mai puţin drum cu maşina. Însă ca de obicei, planul de acasă nu a bătut cu cel de la faţa locului, aşa că am ajuns până la urmă tocmai până în Belgia şi Olanda, făcând în total cam 7800 de kilometri…

 2009Am început încă din prima duminică a concediului cu Schuasta Gangl, un klettersteig (via ferrata)  mai uşurel din masivul Loferer (Alpii Calcaroşi de Nord), numai bun de încălzire şi de reobişnuire cu expunerea specifică acestui gen de trasee. Priveliştea de pe vârf a fost superbă, cu Alpi în toate părţile cât vedeai cu ochii, numai că aceştia erau cam albi faţă de cum îi ştiam  noi de anii trecuţi. Un sms din ţară ne-a confirmat faptul că în munţii din Tirol sunt 15 cm de zăpadă proaspătă. Asta, precum şi vremea destul de ciudată la altitudini mari ne-au reorientat spre klettersteig-uri  mai scurte care nu urcau mai sus de 2200 m: Reinhard Schiestl, Stuiben Fall şi Lehner Wasserfall din lanţul muntos Stubai, Wank şi Crazy Eddie din lanţul muntos Wetterstein. Într-una din pauzele de relaxare după trasee ne-am plimbat maşina pe Ötztal Glacier Road, cel mai înalt drum din Europa, care atinge o altitudine de 2830m.

 

Ne-am petrecut aşa o săptămână, timp în care s-a topit şi zăpada de pe sus şi apoi, profitând de o fereastră de două zile cu vreme perfectă ne-am întors în provincia Salzburg. Aici am parcurs Königsjodler Klettersteig (http://www.youtube.com/watch?v=8vOsw86f8XE), superba creastă din masivul Hochkönig (Grupul Berchtesgaden din Alpii Calcaroşi de Nord), care ne-a aşteptat cuminte doi ani să ne pregătim pentru ea. Am dormit la 2941m, la cabana Matrashaus, unde lucrau două românce care în 9 ani nu văzuseră picior de român pe acolo J. A doua zi am coborât cei aproape 2000 de m diferenţă de nivel până la maşină pe un traseu ocolitor, ca să evităm căderile de pietre de pe traseul ce cobora direct pe la baza klettersteig-ului. A urmat o zi de odihnă în care ne-am întors înapoi în Tirol şi încă o zi de vreme bună în care am făcut Silvapark Klettersteig (masivul Silvretta), pe unde schiasem astă iarnă.

 

Vremea era din ce în ce mai ciudată, iar prognozele anunţau vreme proastă în toţi Alpii pentru următoarele zile, aşa că excursia noastră s-a transformat într-o plimbare culturală prin Germania, Olanda şi Belgia. Am vizitat orăşele germane tradiţionale  de pe valea Rinului (Köln, Bonn, Königswinter, Lienz, Lennep), iar în Olanda am petrecut o zi în Amsterdam având grijă să nu ne calce sutele de biciclişti J şi am dat o fugă pe la morile de vânt şi la Marea Nordului. În Belgia am vizitat superbele oraşe medievale Antwerpen, Gent şi Brugges şi am încercat o baie în Marea Nordului, dar era cam frig şi cam mult de mers până la apa adâncă pentru că era maree, aşa că am renunţat .:D

 

La întoarcere am mai prins o zi de vreme bună în Austria, aşa că am încheiat excursia cu Küthai Panorama  Klettersteig din masivul Stubai, ce urcă pe un vârf de 2807 m unde am avut surpriza să găsim un mire şi-o mireasă austrieci J.

 

Povestiri detaliate şi poze:

 

Ziua 8 – Konigsjodler Klettersteig

 

 

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

