Brâna Aeriană

4 09 2009

Sâmbătă, 29 august 2009

Locaţie: Munţii Bucegi

Participanţi: Luci, Claudiu, Romeo şi noi

Durata: Buşteni – Ref. Coştila  (2h) – ieşire în Creasta Văii Albe (3h30) – Platoul Bucegilor (1h) – Cabana Caraiman (1h10)  – Telecabină Buşteni (2h30) – Căminul Alpin (1h)

Diferenţă de nivel la urcare: 1570 m

 

Sâmbăta asta am făcut un traseu la care visam de mult – Brâna Aeriană din Bucegi. Traseul ne-a surprins atât de mult prin frumuseţe şi expunere încât cuvintele cele mai utilizate în timpul turei au fost „vai cât de frumos e”. J

Panorama Muntii Baiului si Bustenii

 Pentru noi a fost un traseu alpin de gradul 1A, care cel puţin mie cred că mi-ar fi pus probleme serioase datorită expunerii, dacă nu m-aş fi obişnuit cu înălţimea pe traseele via ferrata de pe care maşinile se vedeau cât un purice. Pentru alpiniştii adevăraţi care se caţără în peretele Văii Albe brâna aeriană este traseu de coborâre în tenişi chinezeşti J, iar pentru cei neantrenaţi sau cu rău de înălţime un traseu total nerecomandat.

urcam din greu :) pauza de belvedere :)

Cum a fost? Păi de la Refugiul Coştila până la ieşirea în Brână am urcat continuu, pieptiş şi expus, ajutându-ne de lanţul cu care sunt echipate vreo două săritori şi bucurându-ne de câteva traversări în care vedeai sub picioare Buşteniul în toată măreţia lui.  Cu toate acestea nu am ajuns prea obosiţi pe brână pentru că punctele de belvedere de pe parcursul traseului au fost destul de dese şi nu am ratat nici unul. J

  si urcam...si tot urcam...

  În ultimul punct de belvedere, înainte de traversarea care te ducea la primul lanţ de pe brână, am avut parte de una dintre cele mai frumoase privelişti din viaţa noastră: Abruptul Caraimanului cu Creasta Picăturii şi Albişoarele, Valea Albă, căreia puteai să-i vezi „fundul” până „la Verdeaţă” dacă te aplecai un pic peste margine şi  peretele Văii Albe, cel mai înalt perete din România, de unde ne-a făcut cu mâna un căţărător probabil plictisit în vreo regrupare pe traseul Lespezi. J

Creasta Picaturii si Caraimanul

 banda aia de iarba este Branacataratori in Peretele Vaii Albe

 După acest punct a urmat o traversare expusă înainte de brâna propriu-zisă, de pe care se vede direct în fundul Vâlcelului Policandrului, şi o descăţărare unde cablul se cam clatină şi parcă te cam aruncă în afară … iar printre picioare nu vezi decât  un perete aproape vertical ce ai impresia că coboară direct în Buşteni J. Pe brână ne-am simţit ca acasă cu cele 2-3 rânduri de cabluri care mai domolesc parcă senzaţia că mergi pe buza unui perete aproape vertical.

traversarea de dinainte de Brana

 coborarea expusa inainte de brana (poza facuta de pe brana)unde e poteca? :)pe Brana Aerianadoi prieteni :)

Un scurt respiro în mica şa în care se termină brâna de unde am admirat în voie Masivul Caraimanului, Valea şi Brâul Coştilei, Creasta Coştila-Gălbenele şi Creasta şi Peretele Vulturilor, şi apoi am continuat pe Creasta Văii Albe. Auzisem că e cam expusă şi îngustă, dar dacă nu o abordezi chiar pe marginea din stânga în sensul de urcare, această creastă este un adevărat bulevard faţă de cum a fost traseul până aici. Într-o porţiune mai înierbată aflată cam spre mijlocul crestei, am găsit locul în care iese unul din traseele din peretele Văii Albe, ne-am aşezat pe burtă şi ne-am uitat în jos … se vedea peretele în toată lungimea lui de 400 de m care cobora tocmai până-n fundul Văii Albe la Verdeaţă… Cu tot cu via ferratele noastre expuse, nu ne-am putut reţine câteva secunde de gură cască când ne-am uitat drept în jos. J

Creasta Vaii AlbeCreasta Vaii Albe

  Peretele Vaii Albe ;)

Pfiuu... ce mult e pana jos.... :)Creasta Vaii Albe, pe care am fost

Au urmat plimbarea pe platoul care cade din ce în ce mai mult pradă eroziunii până la Cabana Caraiman şi coborârea pe Valea Jepilor, locuri care sunt încă frumoase, dar din păcate populate din ce în ce mai mult de mijloace motorizate gălăgioase şi poluante, mitocani şi gunoaie…

Dar să nu stricăm amintirea frumoasă a traseului pe care tocmai l-am făcut, în care natura ne-a mai arătat încă o dată care sunt dimensiunile adevărate ale omului pe pământ…Platoul Bucegilor

Acțiuni

Information

5 responses

4 09 2009
adi

Bestial!

5 09 2009
Mariusica

fain traseu, peste doua saptamani sper sa ajungem si noi acolo daca vremea o sa tina cu noi.

16 09 2011
Radian

fain traseu… am fost acolo in iulie 2011 si merg iar maine 17 septembrie 2011, e usor traseul… nu trebuie sa mergi pe via ferrata inainte ca sa-ti dai seama de asta 😛

10 03 2012
TraveloTherapy

frumos si atragator… cu prima ocazie.

13 09 2013
Oana Mihai

Stie cineva, de pe peretele asta a cazut Andrei Ghitescu in 1955?

Lasă un răspuns

