Creasta Munţilor Piatra Craiului

29 06 2009

Data: 13 – 14 iunie 2009

Participanţi: Oana, Claudiu „Păsăroiul” şi noi

Ziua 1: Plaiul Foii – Şpirlea (1h30) – Şaua Funduri (4h)

Ziua 2: Şaua Funduri – La Om (3 h) – Ascuţit (2h30) – Turnul (1h30) – Şaua Crăpăturii (1h30) – drum asfaltat (2h)

Acum trei weekenduri am fost în Munţii Piatra Craiului. Am plecat sâmbătă mai târziu, astfel încât am prins muntele în toată splendoarea lui: liniştit, fără hoarde de turişti gălăgioşi şi cu capre negre ieşite la plimbare pe grohotiş. Ajunşi în Şaua Funduri pe seară, am prins momentul cu cea mai bună lumină asupra munţilor din jur, de eram ca nişte copii care nu mai ştiau încotro să-şi îndrepte privirile mai întâi.

la baza Craiului  
   Strajeri ai eternitatii

   Sfarsitul Crestei Sudice

După ce ne-am instalat în refugiu ne-am urcat la loc în creastă de unde am privit un superb apus în timp ce Claudiu ne cânta din fluier … Parcă şi păsările acompaniau melodia fluierului, iar mai jos, înainte de  linia pădurii s-a oprit un cerb cu coarne gigantice să asculte şi el trilurile „Păsăroiului” :-). Aveam impresia că ne aflăm într-unul din episoadele serialului Planet Earth de la BBC (un serial extraordinar pe care îl recomand cu căldură tuturor, de orice vârstă).

Noaptea am degerat toţi de frig, cu excepţia lui Laviniu care e mai călduros din fire… Ne-a părut un pic rău că în locul corturilor pe care oricum nu le-am folosit, nu am cărat sacii de dormit de iarnă şi un primus. Dar cine se aştepta să fie aşa de frig în Piatra Craiului la jumătatea lunii iunie…

*

Duminică ne-am trezit de dimineaţă şi până seara am parcurs frumoasa creastă până la Vârful Turnu, coborând apoi prin valea Crăpăturii. Nu ne-au pus beţe în roate obstacolele de stâncă ce trebuie trecute, sau creasta cea îngustă şi suspendată, ci floricelele care se răspândiseră peste tot, de trebuia să te chinui să nu le calci. 🙂 Privirile noastre s-au delectat ba cu Iezerul şi Făgăraşul, ba cu Munţii Perşani şi Ţara Bârsei, ba cu Postăvarul, Piatra Mare, Baiului, Bucegii şi Leaota, după dorinţă şi preferinţă. N-au lipsit nici versanţii complet roz de la câmpurile de rododendron, şi nici impunătoarele formaţiuni de stâncă peste care trebuie să treci din loc în loc pe creastă şi pe coborârea de pe vârful Turnu.

pe creasta   pe creasta

Iezer si Fagaras

La Om  

Rucar-Bran si Bucegii

   Zarnestiul si Tara Barsei

pe Turnuri   pe Turnuri

ne-am chinuit sa nu cumva sa le calcam :)Valea Crapaturii

Am avut parte de o zi superbă, un antrenament bunicel pentru vacanţa de vară. 🙂

ATENŢIE: Creasta Pietrei Craiului, deşi este marcată, este un traseu dificil şi expus, mai ales în caz de vreme rea. Nu e recomandat începătorilor. O altă problemă este generată de faptul că pe traseu nu se găseşte apă absolut deloc.

Spre uimirea şi fericirea noastră nu prea am găsit gunoaie… sperăm să se menţină tot aşa, pentru că e un loc prea frumos ca să fie stricat de oameni…

Acțiuni

Information

4 responses

31 08 2009
mononoke

minunat!

17 05 2010
Larisa

Foarte faine pozele si mai ales Craiul. Felicitari. Vreau si eu la vara sa parcurg cam acelasi traseu ca voi.

24 07 2011
Alex Lutan

Am 12 ani si pe data de 19.07.2011 de ziua tatalui meu .Am plecat
cu tatal meu , cu veri mei si cu parintii acestora.
Am plecat spre creasta Pietrei Craiului (cel mai greu traseu marcat din Romania), nu a mai fost pana atunci pe acolo , totul a fost usor si frumos pana la Spirlea dupa aceea am fost prin padure si am ajuns la grohotis dupa parerea mea impracticabil in timpul iernii .
Apoi cand am vazut zona formata de apa care a erodat calcarul si i-a facut niste gauri mari numite Zaplaz si am ajns pe stanci am zis ca mai este o ora sau doua si ajung sus pe cresta , dar la primul lant am fost uimit dar am continuat sa merg dar dupa ce am trecut de cel de al saselea lant din cele zece si ne-am intalnit cu niste oameni destul de experimentati in domeniul acesta care ne-au zis ca daca vom continua nu vom ajunge in aceeasi zi inapoi la cabana pentru ca pana pe Creasta Pietrei Craiului mai erau cel putin 3 ore si i-am ascultat si ne-am intors cu toti in siguranta .
Dupa parerea mea este cel mai bine cand plecati pe acelasi traseu sa aveti minim 15 ani si sa fiti echipati corespunzator ! (dar asta este doar parerea mea)

27 07 2011
Irina si Laviniu

Este foarte bine ca v-ati dat seama la timp si v-ati intors. Este intr-adevar un traseu greu, dar sunt convinsa ca echipati corespunzator si cu o conditie fizica buna veti reusi sa-l faceti si sa va bucurati de el. Pana atunci puteti face alte trasee mai usoare din muntii nostri care sunt la fel de frumoase.

Lasă un răspuns

